Projekt UniON – Občanská univerzita má za sebou první výjezdy

Friday 13 April 2018, 9:28 – Text: UniON - Občanská univerzita

První dva výjezdy pod hlavičkou projektu Občanské univerzity UniON se uskutečnily na přelomu března a dubna 2018. Oba směřovaly do dětského domova na Přerovsku.

Workshop s diskuzí o rodinných financích a rozpočtu vedli dva zkušení studenti Martin Smejkal a Tereza Poláčková z Právnické fakulty Univerzity Palackého. „První přednáška je zaměřena na hospodaření s prostředky jak z pohledu osobních financí, tak rozpočtu domácnosti. Cílem je vyvážit nakládání s finančními prostředky a díky tomu předcházet zadlužování,“ sdělil Martin.  Zadlužování a následné exekuční řízení jsou velkými problémy, které v ČR trápí značnou část obyvatel, a je proto potřeba věnovat se nejen jejich řešení, ale také prevenci.

V prvním workshopu se účastníci dozvěděli základy tvoření domácího rozpočtu a jak zacházet s financemi na každodenní provoz domácnosti. Na něj pak navázalo další setkání, které se věnovalo

problematice spotřebitelských úvěrů a také predátorským praktikám některých poskytovatelů úvěrů. Lektoři si spolu s dospívajícími posluchači oba programy, každý v rozsahu 45 minut, náležitě užili. Koordinátoři i oba dobrovolníci z projektu UniON mnohokrát děkují dětskému domovu za pozvání a milou atmosféru.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)